Treinreis naar Zhangye

22 september 2018 - Zhangye, China

Vanochtend vroeg vertrokken met de hogesnelheidstrein naar Zhangye. Ik schat dat we ruim 1.000 kilometer hebben gereisd. Het landschap is veranderd en er zijn hIer veel minder en veel minder grote steden. We kwamen langs bergen met besneeuwde toppen, langs vlakten waar schapen, paarden en een soort langharige koeien graasden. En langs akkers met verschillende gewassen. Mooi  om te zien.

Tegen 14:30 kwamen we aan in Zhangye. Niet een heel grote stad en heel erg rustig in vergelijking met Xi’an. De stad is niet heel bijzonder,  maar er zitten hier in de buurt hele mooie bergen, die vooral bij zonsopkomst erg mooi schijnen te zijn. Helaas, morgenochtend dus weer vroeg uit bed.

We hebben vanmiddag wel een tempel bekeken (hoe kan het ook anders), met dit keer een liggende boeddha van 34 meter lang en een borstkas van 7,5 meter breed. Niet heel gedetailleerd gemaakt, maar wel indrukwekkend. Nog nooit zo’n grote boeddha gezien. Het is hier overigens vrij warm in de zon, maar zodra de zon weg is zakt de temperatuur behoorlijk. We zitten hier vrij dicht tegen de start van het woestijngebied aan.

Na de tempel hebben we nog een pagode bekeken en wat gegeten. Nu terug in het hotel. Vanavond  maar vroeg slapen, zodat we een goede start maken morgenochtend.

1. Riet vodegel:
    24 september 2018
    Wat zien jullie veel en wat een prachtige reis