We zijn weer thuis

29 september 2018 - Amsterdam, Nederland

Volgens Martin is dit reisverslag al afgesloten, maar dat is niet zo. De reden dat hij wil dat het al afgesloten is zal ik straks geven.

Vanochtend werden we enorm uitgerust wakker; prima bed, heel rustig hotel, waardoor we heerlijk hebben geslapen. We hebben ontbeten en zijn toen naar een klooster gegaan, vlak bij het hotel. Het was er prachtig. Net als gisteren hele mooie beplanting, mooie gebouwen, heel sereen. In de bijbehorende tuinen waren groepen mensen Tai Chi aan het beoefenen. Ook een groep met mooie gewaden aan, en heel erg ervaren. Het zag er heel mooi uit. Wel werden we nogal aangevallen door muggen. Daarna nog even langs een marktje, en toen naar het hotel om te douchen en in te pakken, voor de laatste keer.

Met een taxi naar het vliegveld, waar we in nogal lange rijen terecht kwamen. We hadden op het vliegveld nog wat willen eten om het eten in het vliegtuig te kunnen overslaan, maar door alle rijen lukte dat niet meer. We hadden nog net tijd om bij de Starbucks koffie, croissants en hele lekkere chocolademuffins te kopen. Tenminste, ik denk dat de muffins lekker waren. Nu komt dan het stukje waarom Martin wil dat het reisverslag al is afgesloten. Toen we in het vliegtuig kwamen en we ons aan het installeren waren heeft Martin MIJN CHOCOLADEMUFFIN WEGGEGOOID! Die van hem had hij natuurlijk al op, maar ik ben er dus niet eens aan toegekomen. Van een stewardess heb ik een stroopwafel gekregen, als compensatie, maar er is dus geen enkel excuus voor deze ondoordachte weggooiactie.

Behalve het muffin-incident verliep de terugreis prima. Het is zoveel prettiger om met de tijd mee te reizen. We kwamen nog net voor zonsondergang aan en waren niet al te moe.

En nu zijn we dus weer thuis. We hebben een fantastische vakantie gehad. Heel veel mooie en interessante dingen gezien, niet ziek geweest, geen ongelukken, geen trein gemist zelfs. We hebben prachtige foto’s gemaakt en heel veel plezier gehad. Een supervakantie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl