Naar de grotten en het hangende klooster

8 september 2018 - Datong, China

Ik houd het kort vandaag. Om obscure redenen heeft alleen mijn telefoon toegang tot wifi, en dat typt niet zo fijn.

Vandaag zijn we naar de Yungang grotten gegaan. Ruim 1.500 jaar geleden zijn hier 51.000 beelden van boeddha’s in de rotsen uitgehakt. Spectakulair! Enorm grote beelden afgewisseld met hele kleine. Sommige erg verweerd, maar heel veel nog in goede staat en met heel veel kleuren beschilderd.

Daarna toch maar met een taxi naar het hangende klooster, hoewel we wisten dat het dicht was. We hoopten in ieder geval de buitenkant te zien, maar die zat voor een groot deel verborgen achter groene doeken. We vonden het toch de moeite waard.

Alles bij elkaar hebben we weer veel moois gezien. Morgen een rustige dag om de rest van het centrum van Datong te bekijken.

Op dit moment is er een concert-achtig iets op het plein voor het station, vlak voor ons hotel. Gisteren werden we in het restaurant van het hotel in een tijdsbestek van een half uur vier keer geplaagd met dat chalala-liedje van de Carpenters. Dit is in ieder geval meer gevarieerd.